Projekt Šablony pro MŠ
Projekt MŠ Adamusova, Ostrava, Šablony pro MŠ a ZŠ I
Období: od 1.1. 2023 – 31.12. 2025
Projekt je zaměřen na toto využití:
1. Školní asistent MŠ – personální podpora
Finanční prostředky umožňují zaměstnat pracovníka na pozici školního asistenta MŠ.
Školní asistent je personální podpora, pomáhá pedagogickému pracovníkovi s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví a individuálních potřeb dítěte.
Dále se z prostředků nakupují hračky, učební pomůcky a výtvarný materiál.
2. Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání MŠ
Projekt Šablony pro MŠ
Projekt Šablony pro MŠ III
Období: 1.1. 2021 – 31.12. 2022
Projekt je zaměřen na toto využití:
1. Chůva – personální podpora
Finanační prostředky umožňují zaměstnat pracovníka na pozici chůvy.
Chůva je personální podporou, pomáhá pedagogickému pracovníkovi s
péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění
bezpečnosti a ochrany zdraví a individuálních potřeb dítěte.
Dále se z prostředků nakupují hračky, učební pomůcky, výtvarný materiál
Pro třídu dvouletých dětí.
2. Projektový den ve výuce – vedený pedagogem MŠ a odborníkem z praxe
Období: 1.1. 2019 – 31.12. 2020
Projekt je zaměřen na toto využití:
1. Chůva – personální podpora
2. Vzdělávání pedagogických pracovníků
3. Využití ICT ve vzdělávání
Ad.1)
Finanční prostředky umožňují zaměstnání pracovníka na pozici chůvy.
Chůva je personální podporou, pomáhá pedagogickému pracovníkovi s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví a individuálních potřeb dítěte.
Dále se z prostředků nakupují hračky, učební pomůcky , výtvarný materiál pro třídu dvouletých dětí.
Ad.2)
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti polytechnického vzdělávání a nových výukových metod s využitím informačních a komunikačních technologií (ICT). Vzdělávání probíhá formou absolvování akreditovaných vzdělávacích programů .
Ad3)
Škola realizuje vybraný počet hodin výuky s využitím ICT. Pro skupinu 10 dětí jsme zakoupili 10 tabletů a interaktivní programy . Vzdělávání probíhá napříč všemi vzdělávacími oblastmi , je vhodným doplněním dalších činností. Aktivita rovněž cílí na větší individualizaci vzdělávání a na rozvoj digitálních kompetencí a kreativity dětí a jejich aktivní zapojení do procesu vzdělávání.
Doba projektu: od 1. 1. 2017 – 31. 12. 2018
Z projektu se financuje pracovní pozice chůvy. Chůva pomáhá pedagogickému pracovníkovi s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a individuálních potřeb dítěte.
Dále se z šablony financují akreditované vzdělávací programy DVPP pro pedagogické pracovníky.
Pořizují se hračky, učební pomůcky a výtvarný materiál pro třídu s dvouletými dětmi.
Projektové aktivity jsou zaměřeny především na vzájemné učení škol a pedagogů v oblasti čtenářské pregramotnosti.
Doba projektu je od 1. 1. 2017 do 31. 12. 20.
Hlavní záměr projektu:
- Problém uchopení klíčových kompetencí v pedagogické praxi
- Klíčové kompetence – pregramotnost jako cíl vzdělávání
- Konkretizace výchovně – vzdělávacích cílů
- Řešení provázání klíčových kompetencí výchovně vzdělávacích cílů, cílů a obsahů tematických celků, plánů….
Cíle projektu
- Vytvoření platformy pro pedagogy, kde by mohli předávat „ příklady dobré praxe“
ostatním pedagogům z podpořených mateřských škol
- Umožnit profesní i osobnostní rozvoj MŠ
- Vytváření portfolií pedagogů pod vedením supervizora, mentora, garanta
- Praktické řešení problematiky cílů vzdělávání
- Vytváření materiálů pro žáky se SVP
- Vytvoření webové platformy pro sdílení příkladů dobré praxe
Hlavní aktivity projektu
- Společné odborné diskuse, předávání zkušeností dobré praxe
- Osobnostní rozvoj pod dohledem odborníka a kouče / zejména mentora/
- Záznamy / portfolio/, podpůrné materiály, metodické listy….
- Přístup na web. projektu prostřednictvím kterého bude zajištěna diseminace inovativních postupů